Музичний керівник

Дошкільний навчальний заклад № 3 «Ладоньки»

 

 

Педагогічна рада

 «Аналіз якості та результативності організації освітньої діяльності педагогічного  колективу ДНЗ у 2019/2020 н.р.»

 

звіт  музичних керівників

 

музичний керівник Романчук Л.С.

 

 травень 2020

м. Здолбунів

 

      Суспільство зацікавлене зберегти і передати майбутнім поколінням духовні цінності, в тому числі музичну культуру. Діти повинні розвиватися через пізнання культурної спадщини, виховуватися так, щоб бути здатними її примножувати. Музика має супроводжувати людину все життя як добрий ангел, захищаючи серце від образи, жорстокості і лютості. Музичне мистецтво впливає на душу людини, її почуття і розум.  Дослідження педагогів та психологів переконливо підтверджують, що музика охоплює ранні сфери психіки людини: сенсорику, моторику, емоції. А тому її вплив на загальний психічний розвиток особистості досить істотний (ідеться про творчість, духовність, інтелект). Оскільки ж емоційні здібності мають емоційно-рухову природу, вони проявляються дуже рано й становлять основу для всебічного розвитку малюка, насамперед забезпечуючи формування початкових елементів пізнавальної активності. Але, на жаль, за браком часу поза увагою педагогів, а відтак і дітей залишаються чудові, педагогічно спрямовані дитячі пісні, мелодії, ігри, хороводи з чинних програм, з деяких давніх, але актуальних для сьогодення видань. Вони не входять у побут малюків, не стають їхніми друзями, дитячими, так би мовити, шлягерами, не спонукають їх як емоційний сигнал, наприклад до добрих вчинків і виконання деяких доручень, до самостійних музичних проявів тощо. Через такі реалії дітей позбавляють спілкування зі значною кількістю музичних творів, виявляється незадіяним величезний виховний потенціал класичного мистецтва! Комерційна музика, що заполонила радіоефір, телебачення, прилавки музичних магазинів, представляє лише короткочасний інтерес. Зрозуміло, без комерційної музики не обійтися,  однак  вона не сприяє розв’язанню основних завдань, що стоять перед системою дошкільної освіти на сучасному етапі: реалізація завдань художньо- естетичного розвитку дітей дошкільного віку. Допоможе подолати ці негативні тенденції, що мають місце в практиці музичного виховання дошкільнят,  використання творів класичної музики.

         Протягом 2019-2020 навчального року робота музичних керівників велася відповідно до Закону України «Про освіту» і мала на меті:

  • Виховувати інтерес до музики.
  • Збагачувати музичні враження дітей, ознайомлюючи їх із різними музичними творами.
  • Ознайомити дітей із елементарними музичними поняттями, навчати простим  практичним навичкам у всіх видах музичної діяльності, щирості, природності та виразності виконання музичних творів.
  • Розвивати емоційний відгук, сенсорні здатності, ладотональний слух, почуття ритму, формувати співочий апарат та виразність рухів.
  • Створювати творчу активність під час музичних занять.
  • Формувати самостійність, ініціативу прагнення застосувати вивчений матеріал у повсякденному житті, музикувати, співати й танцювати.
  • Сприяти виникненню та прояву музичного смаку на основі отриманих вражень і уявлень про музику.

         Відповідно «Річного плану ДНЗ «Ладоньки» на 2019/2020 навчальний рік» діяльність музичного керівника передбачала проведення:

      осінніх ранків: середні групи – «Капітошка на гостині», музкерівники Кущак Л.М., Романчук Л.С., «Всюди Осiнь побувала – радість нам подарувала» Ткачук В.В.; старші групи – «Пишна осінь в Україні», муз керівник Кущак Л.М., «Пригоди Павучка», День Подяки «Гарбузенко і його родина» музкерівник Романчук Л.С.

 

      зимових  ранків: молодші групи – «На гостину до Сніговика», музкерівники Романчук Л.С., Ткачук В.В.;  середні групи – «Пригоди Золотої рибки», музкерівники Кущак Л.М., Романчук Л.С., «Новий рік з блогершею Ягiдкою» музкерiвник Ткачук В.В,; старші групи – «Космічна подорож», Кущак Л.М., «Пані Сирникова і різдвяне диве» Романчук Л.С.

 

      свят весни та мами: молодші групи – «Пирiг для мами» музкерівники Романчук Л.С., Ткачук В.В.;   середні групи – «Як мишеня маму шукало» музкерівник Кущак Л.В.,  «Мама Киця і її помічники», музкерівник Романчук Л.С., «Чому на  свято до жінок прийшов кумедний Губка Боб?», музкерівник Ткачук В.В.;  старші групи –  «Як Вiслючок свою маму шукав», музкерівник Романчук Л.С.,  « Весняна кав’ярня для мам»

      випускних ранків: «Стиляги нашого садка» музкерівники Романчук Л.С., Кущак Л. М.

         Осінні та зимові свята були проведенні на високому естетичному рівні, в підготовці до ранків відчувалось зростання музичних здібностей дітей, адже саме з цією ціллю вони і проводяться. У зв’язку із введенням обмежень через збільшення захворюваності на грип та ГРВЗ весняні свята проводились в закритому  режимі, без присутності батьків та гостей.

         Крім вищезгаданого відбувалися наступні заходи, в яких невід’ємною частиною було музичне оформлення:

 – День Знань (взаємозв’язок ДНЗ із ЗОШ №7) – виступ на святковій лінійці, присвячений першому дзвонику – «Бджілка».

– День міста. Виступ  працівників ДНЗ на святковому концерті.

– Батькiвськi збори «Батько i мати – два сонця гарячих», на яких проводився концерт за участю дiтей старших груп i їх батькiв. Крiм  традицiйних пісень i таночків, були пiдготованi виступи родиних ансамблiв, а також флешмоб «Це моя сiм’я». 

– Справжньою передрiздвяною феєрією стало районне методичне об’єднання музичних керівників, де гостям було запропоновано переглянути виставу «Пані Сирникова та різдвяне  диво». Крiм методистiв та музичних керiвникiв району, на захiд були запрошенi предстаники МБО «Надiя – людям», керівник вiддiлу християнської етики i редактор журналу «Cлово – вчителю » якi, як i всi гостi,  були враженi не лише сюжетом вистави, що після перегляду не лишив нікого байдужим, а й рiвнем підготовки дітей та вихователів,  загальною атмосферою, що склалась завдяки продуманим до дрібних деталей декорацiям, музичному та відео-оформленню  та й просто щирому i  теплому прийому. Колеги з районного центру творчостi дiтей та юнацтва також висловлювали  подяку за можливiсть бути присутнiми на такому дiйствi, iз захопленням дiлились враженнями.  Впевненi, що кожен пiшов додому з теплими спогадами дитинства, з серйозними роздумами про суть Рiздва i з приємними   очiкуваннями дива.

– Початок навчального року був легким i вмотивованим завдяки тому, що Ткачук В.В. та Романчук Л.С. були учасниками семiнару для музкерiвникiв, що проводився на базi ДНЗ «Дивосвiт» м. Рiвне,  де познайомились з креативними колегами Iнною Борисенко та Оксаною Вдовиченко, якi дiлились авторськими розробками i надихали присутншiх своєю невичерпною творicтю та енергією. Протягом року ми користувались чудовими матеріалами, придбаними на семiнарi, що виявились дoступними для дiтей та цiкавими для батьків

– Протягом 2019-2020 н.р. музичнi керiвники Кущак Лiлiя Михайлiвна та Романчук Лiдiя Степанiвна проходили чергову атестацiю, курсову пiдготовку музичних керівників,  За результатами атестації музкерiвнику Кущак Л.М було присвоєно категорiю «Спеціаліст II категорії» та музкерiвнику Романчук Л.С. було пiдтверджено  категорiю «Спецiалiст вищої категорiї» та присвоєно педагогічне  звання «Вихователь-методист».

– Музкерiвник Романчук Лiдiя Степанiвна пiдготувала методичний посiбник «Iнтеграцiя класичної музики  в сучасний освітнiй простір закладу дошкiльної освiти», матерiали з якого були розмiщенi на сайтi ДНЗ та поданi на друк в журнал «Музичний керівник» та «Слово вчителю»

-Музичний керiвник Кущак Лiлiя Михайлiвна пiдготувала i показала для колективного перегляду заняття  «Колискова для звiрят» в середнiй групi «Ромашка».   Дiти показали хорошу пiдготовку з основних видiв музичної дiяльностi, чутливо спiвали, уважно слухали, виконували ніжний танець, пiдiгрували на металофонах  рiзноманiтнi колисковi: народних, класичних та сучасних авторiв.

         Також  музичні керівники тісно співпрацюють  з педагогічним колективом та допомагають у музичному  оформленні відкритих занять, колективних переглядів та методичних заходів,  а саме:

      Відбулися колективні перегляди занять вихователiв Макарець Н.В.– «Веселка», музкерiвник Романчук Л.С.; Кость Л.В. – «Соняшник», музкерiвник Кущак Л.М.; Остап’юк А.А – «Пролicок»; Стецик А. М. – «Сонечко», музкерiвник Ткачук В.В. Всi  заняття були інтегрованими і музичні форми роботи стали невід’ємною складовою процесу та природньо  вплітались в їх  хід,   підсилюючи значимість того чи іншого моменту.

         Важливим i довгоочiкуваним вкладенням коштiв було придбання акустичної системи (пiдсилювач звуку та колонки) i мікрофонів, що дасть можливicть на якicнiшому рiвнi проводити cвята i планувати рiзнi заходи на подвiр’ї садка.

         Крім того, музкерівники беруть активну участь у  громадському житті міста та району (відвідують мітинги, акції, концерти).

         Проводилась індивідуальна робота з обдарованими дітьми, особливо багато індивідуальних номерів було підготовано з дітьми групи «Веселка» та «Бджiлка» під час підготовки до осінніх та весняних ранкiв. Також проводилась робота з   дітьми, які потребують додаткової уваги. Робота   включала в себе розвиток  музичних здібностей дітей та консультації з їх батьками.

         Дошкільний заклад тісно співпрацює з Рівненським обласним  театром ляльок, що дає можливість влаштовувати розваги для дітей на високому професійному рівні. Так, вихованці закладу щомiсяця мали змогу переглядати якicнi вистави.

Робота під час карантину.

         Пiд час карантину музичнi керiвники планували подальшу роботу, сподіваючись на проведення весняних, пасхальних та випускних ранків i, хоч в цьому  навчальному роцi не вдасться здiйснити цi плани, фонотека i папки з сценаріями поповнились новими матеріалами, а  в нас тепер назбиралось багато iдей i творчих задумiв на наступний навчальний рiк. 

         Музичнi керівники прослухали вебiнар автора дитячих пісень, упорядника музичної хрестоматії «Музика в режимних моментах ЗДО» Стороженко Ганни на тему «Наповнення занять з дітьми музичними вправами» i брали участь у вебінарах з організації онлайн-занять від методистів  Рівненського обласного молодіжного пластового центру.

         Протягом карантинного перiоду вихованцям були висланi для ознайомлення  через батькiвськi групи в соцiальних мережах заняття «Музичнi iнстументи», записи руханок та пicень, вправи на розвиток вiдчуття ритму та ознайомлення з елементарними музичними термiнами.

Також вихователi та батьки вихованцiв взяли участь в  опитуваннi щодо актуальностi пiднятих тем в новому мультсерiалi, з авторами якого було налагоджено зв’язки та домовлено про подальшу спiвпрацю.

 

Поділіться цим дописом у соціальних мережах: