ДИТИНА ІДЕ ДО ШКОЛИ
Майбутньому першокласнику мають бути притаманні такі якості:
- Прагнення до спілкування з однолітками;
- Бажання вчитися;
- Міцне здоров’я;
- Позитивний емоційний настрій;
- Грамотне мовлення, зв’язний виклад своїх думок;
- Прагнення до співпраці з дорослим;
- Розвинена довільність поведінки;
- Допитливість і прагнення до відкриттів;
- Сформована координація рухів і графічні навички.
Готовність до шкільного систематичного навчання – це комплекс складових:
- особистісна (мотиваційна, емоційна) – бажання і спроможність дитини посісти позицію учня. Важливо розповідати про школу лише хороше, позитивне. Наперед познайомити зі школою.
- вольова – передбачає вміння дитини діяти за правилом, заданим учителем. Робити навіть ті завдання, які не хочеться. Привчайте дитину до виконання домашніх трудових доручень (прибрати іграшки, одяг).
- інтелектуальна – передбачає оволодіння засобами пізнавальної діяльності, вміння мислити, узагальнювати, мати гарну пам’ять. Розвивайте дрібну моторику (малюйте, ліпіть, складайте пазли).
ПЕРШОКЛАСНИКИ
- Поважайте дитину як особистість.
- Зберігайте доброзичливу емоційну атмосферу в сім’ї.
- Розвивайте і підтримуйте в дитини інтерес до навчання.
- Зосереджуйте увагу дитини на успіхах («Ти зможеш, ти здатний»), не акцентуйте увагу на невдачах у навчанні.
- Не вимагайте від першокласника лише високих результатів і оцінок.
- Пояснюйте, як важливо розвивати свої здібності.
- Не карайте дитину обмеженням її рухової активності, не забороняйте гуляти разом з іншими дітьми на свіжому повітрі. Суворо дотримуйтесь режиму дня.
- Перенесіть перегляд телепередач та комп’ютерні ігри на суботу, щоб обмежити час перебування дитини у статичній позі.
- Влаштовуйте у вихідні дні сімейні прогулянки на природі.
- Проводьте фізкультхвилинки, стежте за поставою дитини під час виконання домашнього завдання.
- Стежте, щоб після школи дитина обов’язково гуляла на свіжому повітрі.
- Вкладайте дитину спати не пізніше 21:00.
Пам’ятайте: Не потрібно вимагати від малюка раптового перетворення на школяра – це неможливо! Адаптування до нових умов життя є тривалим процесом.
∞ Не залякуйте школою, навпаки розповідайте про своє шкільне життя.
∞ Познайомте з приміщенням школи, класом і майбутнім вчителем.
∞ Вчіть дитину обслуговувати себе, прибрати одяг, скласти свої речі. Привчання до трудової діяльності полегшить майбутньому школяру скласти свій портфель, підготуватись до наступного уроку, бути самостійним і відповідальним.