Інформація про проведення «Тижня безпеки дитини» в Здолбунівському ЗДО №3 з 12.04. – 16.04.2021 р.

        На виконання наказу по закладу дошкільної освіти  № 53 від 09.04.2021 «Про проведення тижня безпеки дитини» та  з метою вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій; формування у дітей ініціативи, взаємовиручки, уявлення про основні правила в екстремальних ситуаціях, а також з метою  удосконалення теоретичних знань і практичних  навичок у працівників ЗДО з питань цивільного захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій, поліпшення якості освітньої роботи з питань безпеки   з 12.04. – 16.04. 2021 року в закладі було проведено «Тиждень безпеки дитини».

        Колектив нашого закладу роботу  з безпеки життєдіяльності проводив згідно Методичними розробками ДСУНС,  Базового компоненту, програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» за такими напрямками:

        – «Дитина і природа»; «Дитина і вулиця»; «Дитина серед людей»; «Здоров’я дитини» ; «Предмети навколо нас».

           Під час тижня безпеки  проведено заходи  відповідно до розробленого вихователем  методистом закладу Павленко А.О.  «Планом  проведення тижня безпеки». Слід відмітити, що всі заходи в закладі проводились із урахуванням рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину. Зокрема, проведення навчальної евакуації вихованців і працівників ЗДО,  щоб забезпечити максимально можливе фізичне дистанціювання проводилось протягом тижня в окремих групах. Перегляд лялькової вистави «Казка про короно вірус», яку підготували педагоги закладу, відбувався лише дітьми вікової однієї групи. 

         Особливої уваги під час проведення «Тижня безпеки» надавалось питанням протипожежної безпеки. Огляд та  вибіркові перевірки показали, що приміщення ЗДО відповідає правилам пожежної безпеки, всі групи мають запасні виходи та вільний доступ до них, постійно здійснюється контроль стану електрообладнання та електромережі. Персонал закладу періодично (згідно з вимогами) проходить інструктаж з профілактики пожеж і діях у випадку їх настання. Всі пожежа небезпечні предмети в групах що перевірялись знаходяться в недоступному для дітей місці. Окрім того,  було :

  • Продовжено роботу по вивченню правил пожежної безпеки серед вихованців дошкільного закладу у курсі занять «Основи безпеки життєдіяльності». Проведено тематичний день знань пожежної безпеки «З вогнем не жартуй»
  • Організовано виставки, огляди – конкурси наочних посібників, ігрового та навчального матеріалу, «Куточків безпеки» на тему: «Якщо трапиться пожежа, 101 набрати треба!»
  • Оформлено тематичну виставку «Знає хай дитина кожна: жартувать з вогнем не можна».
  • Оформлено тематичну папку щодо знань пожежної безпеки «З вогнем не жартуй».
  • Оновлено інструкції  для педагогічного  та обслуговуючого  персоналу з питань профілактики пожеж та організації протипожежної роботи з дітьми.

         Аналіз  проведених заходів засвідчуює, що всі працівники закладу добросовісно віднеслись до поставлених  перед ними завданнь. Підтвердженням цьому став  моніторинг знань дітей з формування безпечної поведінки в групах –  «Капітошка» (вихователька  Глущук Л.Є.); «Пролісок»  (вихователька Остапюк А.А.); група «Ромашка» ( вихователька Гибайло Г.В.)  показав, що діти добре засвоїли норми та правила безпеки. Всі діти старшого дошкільного віку  знають номери телефонів пожежної служби, швидкої допомоги, вміють користуватися ними у випадку необхідності. Вихованці групи «Капітошка» детально розповіли правила поводження з незнайомими людьми, а дошкільнята групи «Пролісок» переповіли правила поводження з незнайомими тваринами.

         Опитування дітей середнього та старшого  дошкільного віку показало, що  дошкільнята мають навички користування побутовими електроприладами (телевізор, магнітофон, праска, чайник). Всі педагоги освітню діяльність проводили із залученням дітей до різних форм роботи : заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, розваги, конкурси, бесіди (індивідуальні, групові, колективні), читання художніх творів, самостійно – художня діяльність, психогімнастика, моделювання ситуацій та способи  їх розв’язання, експериментування.  Значна робота проведена по створенню осередків «Куточок безпеки». В усіх групах дітей дошкільного віку створені стаціонарні та мобільні навчально – інформаційні куточки «Запобігти, врятувати, допомогти», оформлено тематичні стенди.

        В зв’язку з тим, що окрім фізичних чинників загрози життю дитини, постало багато психологічних небезпек, то практичний психолог закладу Корольова О.М. нагадала як діяти в стресових ситуаціях, як уберегти дитину від психологічних небезпек.

        На належному рівні велись робота щодо відпрацювання в персоналу навичок і здатності самостійно та швидко орієнтуватися в екстремальних ситуаціях,  вирішувати напрям дій і вжиття заходів і запобігання та ліквідації пожежі, надання першої долікарської допомоги потерпілим. З метою навчання працівників ідентифікувати небезпечну подію та дій в кризових ситуаціях було проведено вихователем Денисюк Т.О. семінар – практикум з елементами тренінгу –  «Дбаємо про власну безпеку».

        Слід відмітити і роботу інструктора з фізкультури Сардачук О.Ю. яка в ході проведення тижня безпеки  віддавала перевагу  формуванню навичок самозахисту у дітей як засобу попередження травматизму.

        Вся  робота по ознайомленню маленьких пішоходів та пасажирів із правилами безпеки життєдіяльності під час дорожнього руху проводилась в різних напрямках. Чинне місце в освітній роботі по формування основ безпечної поведінки дошкільників під час дорожнього руху займали вправи тренінги. В групах –  «Бджілка» (вихователька – Слівінська В.М.), «Веселка» (вихователька Остапчук С.С.); групі «Сонечко» ( вихователька Кость Л.В.); групі «Зернятко» ( вихователька Макарова Г.В.)    моделювання дорожньо – транспортних ситуацій, відпрацювання алгоритму поведінки учасників дорожнього руху  в різних ситуаціях дають змогу констатувати, що діти добре засвоїли норми та правила безпеки.

        Наші педагоги добирають такі форми роботи з дітьми які дозволяють  відчути дитині не лише цінність свого життя та здоров’я, а й свої можливості у зміцненні та збереженні його, підготувати до чітких дій у небезпечних ситуаціях; сприяють  вихованню самостійності та відповідальності; намагаються не допускати виникнення почуття страху у дітей.

        Педагоги помістили також в батьківські куточки  інструкції, пам’ятки з питань: перша допомога в разі нещасного випадку; при враженні електричним струмом; збереження ліків; домашня аптечка; засоби індивідуального захисту під час надзвичайних ситуацій. Поповнили тематичні папки для батьків пам’ятками та рекомендаціями «Правила поводження з вибухонебезпечними предметами».

Поділіться цим дописом у соціальних мережах: