Консультація для батьків

Консультація для батьків

10 причин навчати дитину музиці

         Незважаючи на те, що Ваша дитина фальшиво співає пісню «Я – Лисичка, я – сестричка» і слуху у неї немає; незважаючи на те, що немає куди поставити фортепіано і бабуся не зможе возити дитину «на музику»; незважаючи на те, що дитині взагалі ніколи –  англійська, іспанська, секція з плавання, балет і т.д…

        Є вагомі причини все це подолати і все-таки навчати дитину музики і ці причини обов’язково повинні знати сучасні батьки:

Увага, батьки наречених!

  1. Грати на музичному інструменті – це слідувати традиції. Музиці навчали всіх аристократів. Музикувати – це лоск, блиск і шик, апофеоз світських манер. Дюк Еллінгтон почав грати на роялі тому, що навколо хлопця, що грає, завжди збираються дівчата. Ну а навколо дівчини, що грає?

Увага, суворі батьки! Музика – це виховання характеру без ризику фізичної травми: як добре, що таке можливо!

  1. Музичні заняття виховують волю і дисципліну: займатися на інструменті треба постійно, регулярно і без перерв. Взимку і влітку, в будні і свята. Майже з тим же завзяттям, з яким чемпіони тренуються в спортзалі і на ковзанці. Але, на відміну від героїв спорту, граючи на роялі, не можна зламати ні шию, ні ногу, ні навіть руку.

Увага, далекоглядні батьки майбутніх математиків, фізиків та інженерів! Музикувати приємніше, ніж вирішувати важкі завдання з-під репетиторської палиці.

  1. Займаючись музикою, дитина розвиває математичні здібності. Вона просторово мислить, потрапляючи на потрібні клавіші, маніпулює абстрактними звуковими фігурами, запам’ятовуючи нотний текст, і знає, що в музичній п’єсі, як в математичному доказі: ні відняти, ні додати! Не випадково Альберт Ейнштейн грав на скрипці, а професура фізики і математики Оксфорду складають 70% членів університетського музичного клубу.

Увага, мудрі батьки майбутніх журналістів і перекладачів!

Спочатку було Слово, але ще раніше був Звук.

  1. Музика і мова – близнюки-брати. Вони народилися один за одним: спочатку старший – музика, а потім молодший – словесна мова, і в нашому мозку вони продовжують жити поруч. Фрази і речення, коми і крапки, питання і вигуки є і в музиці, і в мові. Граючи і співаючи, діти краще говорять і пишуть, легше запам’ятовують іноземні слова, швидше засвоюють граматику. Меломани-літератори Тургенєв і Стендаль, Борис Пастернак і Лев Толстой, Жан-Жак Руссо і Ромен Роллан, кожен з яких знав не один іноземну мову, рекомендують всім майбутнім поліглотам музику.

Увага, прагматичні батьки майбутніх IT-інженерів, системних адміністраторів і програмістів! Музика веде прямо до вершин комп’ютерних наук. Тож не випадково фірма Microsoft надає перевагу працівникам з музичною освітою.

  1. Музика структурна і ієрархічна: великі твори розпадаються на менш великі частини, які в свою чергу діляться на невеликі теми і фрагменти, що складаються з дрібних фраз і мотивів. Стихійне розуміння музичної ієрархії полегшує розуміння комп’ютера, теж суцільно ієрархічність і структурного. Психологи довели, що маленькі музиканти, учні знаменитого Шінічі Сузукі, якщо навіть не надто досягли успіху в розвитку музичного слуху і пам’яті, зате обійшли своїх однолітків за рівнем структурного мислення.

Увага, амбітні батьки майбутніх засновників бізнес-імперій!

Музика веде від серця до серця, і найгрізніша зброя топ-менеджера –  обеззброююча посмішка «хорошого хлопця».

  1. Музичні заняття розвивають навички спілкування або, як їх сьогодні називають, комунікативні навички. За роки навчання дитина-музикант познайомиться з галантним і дружнім Моцартом, йоржистим і атлетичним Прокоф’євим, навченим і філософічним Бахом та іншими дуже різними музичними персонами. Граючи, їй доведеться в них перевтілитися і донести до публіки їхній характер, манеру відчувати, голос і жести. Тепер залишається один крок до таланту менеджера. Адже для нього чи не головне – розуміти людей і, користуючись своїм розумінням, управляти ними.

Увага, завбачливі батьки, які очікують допомоги і підтримки в старості!

Діти, які займалися музикою, співчутливі і одночасно терплячі, і тому частіше готові подати своїм старим батькам ту саму «склянку води».

  1. Музиканти сердечні і одночасно мужні. Як стверджують психологи, музиканти-чоловіки чуттєві, як дами, а музиканти-жінки стійки і тверді духом, як чоловіки. Музика зазвичай пом’якшує характер, але, щоб в ній досягти успіху, треба бути мужнім.

Увага, неспокійні батьки! Музичні заняття в дитинстві – це максимальна витримка і артистизм на все життя.

  1. Заняття музикою привчають «включатися по команді». Музиканти менше бояться страшного слова deadline (термін здачі роботи). У музичній школі не можна перенести на завтра або на тиждень вперед залік по гамах чи академконцерт. Положення артиста на сцені привчає до максимальної готовності виступити «на замовлення» і дитина з таким досвідом не завалить серйозний іспит, інтерв’ю при влаштуванні на роботу і відповідальну доповідь.

Увага, перевантажені і стомлені батьки! Дитині-музиканту буде легше, ніж Вам, бігти по декількох життєвих доріжках і скрізь приходити першою.

  1. Музичні заняття виховують маленьких «цезарів», що вміють робити багато справ відразу. Музика допомагає орієнтуватися в декількох одночасних процесах: так, піаніст, що «читає з листа», відразу робить кілька справ: пам’ятає про минуле, дивиться в майбутнє і контролює сьогодення. Музика тече в своєму темпі, і той, хто «читає з листа», не може перерватися, відпочити і перевести дух. Так само і авіадиспетчер, оператор ЕОМ або біржовий брокер стежить за декількома екранами і одночасно слухає і передає інформацію по декількох телефонах. Музика привчає мислити і жити в декількох напрямках.
  2. І, нарешті, музика – найкращий шлях до життєвого успіху.

Не дивно, що музичним минулим відзначені багато знаменитостей:

Агата Крісті своє перше оповідання написала про те, чому їй важко грати на фортепіано на сцені;

Кондоліза Райс, навпаки, найбільше любить грати на публіці у своєму сліпучому концертному платті;

Білл Клінтон упевнений, що без саксофона ніколи не став би президентом.

         Подивіться на успішних людей в будь-якій галузі, запитаєте, чи не займалися вони в дитинстві музикою, хоча б недовго і  навіть без особливого завзяття? Звичайно, займалися. І у нас є 10 причин наслідувати їх досвід, надихаючись ним.

 

Поділіться цим дописом у соціальних мережах: