Наказ: Про збереження життя та охорону здоров’я дітей

           Міністерство освіти і науки України неодноразово зобов’язувало працівників дошкільних навчальних закладів посилити відповідальність за охорону життя і здоров’я дітей, тому серед актуальних завдань, які вирішує сьогодні наш заклад дошкільної освіти – чільне місце належить збереженню життю та охорони здоров’я вихованців. 

      Учасниками навчально – виховного процесу в дошкільному закладі є педагогічні працівники, медичний працівник, обслуговуючий персонал, які несуть персональну відповідальність за збереження життя та охорону здоров’я кожного вихованця дошкільної установи. На жаль, в дошкільних закладах України,  мають місце випадки, що закінчуються серйозними травмами і навіть смертю дітей.

         На виконання Законів України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства» та з метою посилення контролю за охороною життя і збереження здоров’я вихованців дошкільного навчального закладу у зимовий період

НАКАЗУЮ:

  1. Всім працівникам закладу дошкільної освіти нести персональну відповідальність за збереження життя та охорону здоров’я кожної дитини, згідно посадових обов’язків                                                                                                             постійно.                                                             
  2. Педагогам закладу дошкільної освіти:
    • Організовувати навчально – виховну роботу у відповідності режиму дня, вимог Статуту дошкільної установи, Базового компоненту та програми «Українське дошкілля»                                                                                         постійно.
    • Суворо заборонено лишати дітей в групі, спальні, роздягальні, в музичній та фізкультурній залах, на майданчику, на східцях, в коридорах і холах, тощо без догляду працівників ЗДО                                                       постійно.
    • Категорично заборонено порушувати правила вуличного руху під час організації прогулянок, екскурсій, піших переходів, дитячого туризму і т. ін.
    • Запобігати побутовому травматизму: не залишати ножиці, голки, ліки, сірники, миючі засоби та інші небезпечні для здоров’я дітей предмети, тримати їх у зачиненій шафі в недоступному для дітей місці; ножиці для занять з дітьми повинні бути з тупими кінцями.
    • Слідкувати за тим, щоб діти під час навчально – виховного процесу не користувалися стеками, ножицями, голками та іншими гостро – ріжучими предметами без дозволу вихователя.
    • Суворо заборонено підводити дітей до об’єктів будівництва, доріг, трас, залізниць.
    • Суворо заборонено віддавати вихованців стороннім особам, неповнолітнім дітям.
    • Чітко дотримуватися режиму дня та розкладу занять в закладі.
    • Пильно стежити за тим, щоб діти не виходили за межі дошкільного закладу, не спускалися з гірок на прямих ногах, не грали самостійно в зимові розваги.
    • Не залучати дітей для одержання їжі з харчоблоку і роздачі гарячих страв під час чергування по групі.
    • Під час прийому їжі стежити, щоб діти правильно користувалися  столовими приборами, попереджувати їх про можливі опіки  гарячою їжею.
    • Дотримуватися інструкцій щодо експлуатації та правил електробезпеки під час використання технічних засобів навчання, користуватися справними електроприладами, розетками, вимикачами.
    • Стежити під час проведення занять за правильною постановою вихованців: вони повинні рівно тримати корпус, сидіти глибоко на стільці, ступні ніг повинні опиратися на підлогу, відстань від очей до поверхні столу, а саме: 30 – 40 см.
    • Категорично заборонено відправляти дітей самостійно без нагляду дорослого. Супровід дітей на заняття, до музичної зали, до занять з вчителем логопедом, до медичних оглядів в медичному кабінеті мають виконувати особи, які проводять заняття чи огляди, передаючи дітей «із рук у руки».
    • Під час виходу дітей із приміщення вихователь повинен йти першим, помічник вихователя – останнім з метою забезпечення нормального руху дітей сходами, першу групу готових до прогулянки дітей виводить вихователь і чекає з дітьми біля виходу з будинку, інших одягає і супроводжує помічник вихователя. Не дозволяється відправляти дітей на майданчик з групи і навпаки –  в групу з майданчика, без супроводу дорослого.
    • Забезпечувати умови, під час проведення прогулянок, для вільних ігор, вправ на бумі, драбинах тощо, з обов’язковою підтримкою дітей, систематично стежити за міцністю кріплення фізкультурного обладнання (як у музичній залі, так і на майданчиках) та за правильною обробкою дерев’яних приладів.
    • Тримати в полі зору всіх дітей під час прогулянки весь час, збираючись у зворотній шлях, перевіряти їх наявність: вихователь повинен йти позаду, щоб бачити усіх дітей, в першій парі ставити найбільш організованих дітей.
    • Вирушаючи на екскурсію, прогулянку за межі закладу, вихователь зобов’язаний знати кількість дітей, яких він бере із собою; якщо залишаються деякі діти з групи, то їх передають під відповідальність одного з педагогогів ЗДО (за вказівкою адміністрації ЗДО).
    • У разі виходу на прогулянку за межі закладу потрібно мати не менш двох працівників, при цьому необхідно дотримуватись правил дорожнього руху, у разі переходу вулиці треба зупинитись і зупинити дітей біля переходу, вихователю, або помічнику вихователя – стати з червоним прапорцем на проїжджій частині дороги, що буде сигналом для припинення руху транспорту. Після повної зупинки транспорту діти переходять вулицю з вихователем, останнім переходить вулицю помічник вихователя. Об’єднувати групи більше двох не дозволяється.
    • Не допускати прогулянок-екскурсій дітей поблизу доріг з інтенсивним рухом транспорту.
    • Під час перебування дітей на прогулянці стежити, щоб діти не виходили за межі території установи.
    • Оглядати кожну дитину щодня, зранку, яка прйшла в заклад: перевіряти загальний стан здоров’я, чистоту тіла, волосся, білизни; стежити за тим, щоб не було шкіряних захворювань та нездужання (болить голова, горло, живіт, інше).
  3. Помічникам вихователів:
    • Нести персональну відповідальність за охорону життя і здоров’я дітей за відсутністю вихователя.
    • Постійно стежити за станом обладнання, вживати заходів щодо усунення несправностей.
    • Бути уважним до дітей, не залишати їх без нагляду.
    • Не залучати дітей для одержання їжі з харчоблоку і роздачі гарячих страв під час чергування по групі.
    • Одержувати їжу з кухні в закритому посуді з маркуванням (група, страва) і в той час, коли в коридорах і на сходах немає дітей.
    • Подавати дітям їжу з кухні трохи охолодженою.
    • Під час прийому їжі стежити, щоб діти правильно користувалися столовими приборами, попереджати їх про можливі опіки гарячою їжею.
    • Для пиття дітям давати тільки кип’ячену воду, зберігати її в чистій закритій посудині.
    • Мити столовий та чайний посуд потрібно тільки за відсутності дітей.
    • Не залишати ножиці, голки, ліки, сірники, миючі засоби та інші небезпечні для здоров’я дітей предмети, тримати їх у зачиненій шафі в недоступному для дітей місці.
    • Перед проведенням прогулянок помічник вихователя зобов’язаний забезпечувати умови для безпечного перебування дітей на майданчику.
    • Під час прогулянки забезпечувати дітей кип’яченою питною водою, допомагати вихователю вивести дітей на прогулянку та проконтролювати  безпечний зворотній шлях дітей з прогулянки до груп закладу.
    • Стежити за тим, щоб підлога приміщення була чистою та сухою, терміново прибирати з підлоги крихти, шматки битого посуду, що впали на підлогу, а також пролиті рідини та жири.
    • Проводити вологе прибирання приміщень з використанням миючих засобів (мило, кальцинована сода та інші миючі засоби) з відкритими вікнами або фрамугами; підлогу потрібно мити двічі на день, меблі, радіатори та підвіконня протирати вологою ганчіркою.
    • Здійснювати дезінфекцію у період виявлення захворювання, проводити загальні санітарні заходи відповідно до вказівок сестри медичної старшої. Суворо виконувати правила використання дезінфікуючих засобів та розчинів.
    • Миючі та дезінфікуючі засоби тримати в закритому посуді з маркуванням в недоступному для дітей місці.
    • Суворо слідкувати за закріпленням у групі шаф для дидактичного матеріалу та іграшок; шаф для одягу дітей; картин, портретів, горщиків з квітами. Квіти повинні находитись на підставках з кріпленням, діаметр кріплення повинен бути більш ніж діаметр дна горщика.
    • Суворо стежити за тим, щоб у групі був належний порядок, усі предмети находились на своїх місцях.
    • Постійно слідкувати за температурним режимом та освітленням в групі.
    • Суворо заборонено користуватися електричними приладами: чайником, кип’ятильником, обігрівачем і т. ін.;
  4. Сестрі медичній старшій Герасимчук Г.І., сестрі з дієтичного харчування Кот М.Р.:
    • Проводити інструктажі з педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом по організації збереження життя та охорони здоров’я дітей                                                                                                                                                                           щомісячно.
    • Контролювати доброякісність продуктів, що видаються комірником з комори на харчоблок (контроль за сертифікатами, строками реалізації продуктів)                                                                                                                                                                щоденно.
    • Проводити навчання з питань санітарних правил улаштування і утримання ЗДО з педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом з подальшою перевіркою знань                                                                                                                         щомісячно.
    • Обов’язково домагатися проціджування м’ясних та рибних бульйонів для попередження попадання кісток у рідкі страви.
    • Суворо слідкувати за тим, щоб їжу для дітей отримували з харчоблоку лише за графіком.
    • Проводити пробу їжі перед видачою для дітей з відміткою результатів у спец журналі                                                  щоденно.
    • Нести персональну відповідальність за дотримання режиму дня в ЗДО, санітарних норм і правил щодо прибирання, провітрювання, миття посуду у період виявлення інфекційних захворювань.
    • Проводити санітарно – просвітницьку роботу з персоналом закладу, батьками вихованців, згідно річного плану медичної роботи.
    • Постійно вести чіткий контроль за графіком проходження працівниками закладу медичного огляду.
    • Проводити огляд дітей, відповідно до вимог наказу МОЗ і МОІН України «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» від 30.08.2005 № 432/496.
    • Облаштувати аптечку І медичної допомоги та укомплектувати необхідними медичними препаратами та ліками.
    • Перевіряти наявність ліків та справність медичного інвентарю.
    • Категорично заборонено приносити в ЗДО розчини, несправні пристрої та медикаменти.
    • Контролювати правильне приготування питної води, її зберігання у закритій посудині та наявність аптечки першої долікарської допомоги, перед проведенням прогулянок або екскурсій.
    • У разі випадку травмування дитини необхідно негайно звернутися до мед установи, а вразі необхідності викликати швидку допомогу за телефоном – 103.
  5. Комірнику Годебській А.О.:
    • Видавати продукти з комори на харчоблок лише згідно меню –вимоги, що затверджена завідувачем та сестрою медичною.
    • Зберігати продукти харчування, згідно вимог «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»
    • Нести персональну відповідальність за якість, терміни реалізації, збереження і вагу продуктів.
  6. Завідувачу господарства Галешко М.І.:
    • Здійснювати технічний контроль приміщень ЗДО, підвалу, горища, господарського корпусу, теплопроводу, водогону, електромереж                                                                                                                                                                                                               постійно.
    • Здійснювати перевірку стану пожежної безпеки та електробезпеки в приміщеннях та на території закладу                    протягом року.
    • Проводити зовнішній огляд будівель, споруд та інженерних мереж закладу                                                                           постійно.
    • Вживати заходів щодо усунення та фіксування порушень або несправності, у разі їх виявлення, а за потреби – повідомляти завідувача або особу, яка його замінює.
    • Слідкувати за чистотою території (прибирати від снігу, збивати з дахів снігові глиби та льодяні бурульки)                          постійно.
    • Слідкувати за обладнання ігрових і спортивних майданчиків, що мають бути стійкими, закріпленими, з міцними поручнями, відповідними до віку дітей, без гострих кутів                                             постійно.
    • Проводити боротьбу з гризунами і тарганами          при потребі.
    • Здійснювати контроль за справністю електричних приладів на харчоблоці, пральні, в групах (електронагрівачів), фізіотерапевтичному кабінеті та їх термінів опору заземлення.
    • Здійснювати контроль за міцністю надійністю прикріплення шаф для одягу, посуду; фрамуг, вікон, дверей і т. ін.
    • Забезпечувати:
  • роботу підрозділів закладу дошкільної освіти на якісному та безаварійному рівні;
  • експлуатацію у справному і безпечному стані всього обладнання, розташованого в закладі;
  • організацію отримання працівниками закладу спецодягу (за потреби);
  • розробку планів евакуації, наявності необхідної кількості інструкцій, пам’яток знаків безпеки закладу тощо;
  • підтримання оптимального режиму праці;
  • впровадження у роботу ЗДО заходів по поліпшенню роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та пожежної безпеки.
  1. Шеф – кухарю Федорук Л.М. та кухарям: Гнідець Т.М, Берник Н.М.:
    • Нести персональну відповідальність за приготування страв, їх якість, калорійність, нормо – вихід на 1 дитину.
    • Суворо дотримуватися правил зберігання та використання миючих розчинів та засобів (дозволено їх використання лише після видачі їжі з харчоблоку на групи).
    • Суворо заборонено порушувати правила з Охорони праці, правила Пожежної безпеки при користуванні електрообладнанням та гостро ріжучими предметами.
  2. Всім працівникам дошкільної установи:
    • Суворо заборонено проходити медичний огляд в робочі години, залишаючи при цьому дітей без нагляду.
  3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 Директор:                                             Тетяна НАЗАРЕНКО             

Поділіться цим дописом у соціальних мережах: