Вчимо дитину говорити правильно

«ЩОБ ДИТИНА ГОВОРИЛА КРАСИВО»

Сім’я для дитини – це і середовище проживання та виховне середовище. Саме в сім’ї дитина вчиться спілкуватися, з допомогою слів виражати свої потреби. Мова батьків, і всіх оточуючих малюка, відіграє першорядне значення в розвитку всієї системи мови дитини. Тому для створення сприятливого грунту для розвитку своєї дитини кожному з батьків необхідно стежити за своєю мовою, а так само прищеплювати інтерес до мовних ігор, читання, розповідей, розглядання картин, ілюстрацій своїм дітям.

Шановні дорослі, пропоную вам деякі завдання, мовні ігри, які допоможуть вашим дітям навчитися говорити правильно і красиво, розвинути інтерес до слова, до мови, розширить їхні знання і кругозір. Паралельно з розвитком мови у дитини, тренується пам’ять, увага, вона вчиться міркувати, робити висновки, фантазувати і аналізувати.

Гра «Знайди помилку»

Запропонувати дитині послухати і знайти речення, у яких допущено помилку.

 

Мотузочка стрибала через дівчаток.

(Дівчата стрибали через мотузочку).

 Дерево сховалося під ящірку.

(Ящірка сховалася під дерево).

 Хмара сховалася за сонцем.

(Сонце сховалося за хмару).

 На жабу стрибнула трава.

(На траву стрибнула жаба).

Гра «Як сказати правильно»

Запропонувати дитині послухати і знайти правильну відповідь.

 

Брошка на комірі або в комірці?

Хустка в кишені або на кишені?

Кішка в дивані або на дивані?

Птах у гнізді або на гнізді?

Ягоди в кошику або на кошику?

Гра «Він – вона»

Зразок: він – ведмідь, вона – ведмедиця.

Він – їжак, вона – …

Він – заєць, вона – …

Він – вовк, вона – …

Він – лис, вона – …

Він – лев, вона – …

Гра «Всі професії важливі»

Зразок: він учитель, вона вчителька.

Він вихователь, вона…

Він кухар, вона …

Він співак, вона …

Він піаніст, вона …

Поясніть дитині, що є деякі назви професій, які не змінюються, наприклад, хірург, конюх, екскурсовод і деякі інші.

Гра «Куди, що покласти?»

Вчіть дитину правильно утворювати складні прикметники за допомогою суфіксів.

Зразок: сухарі – в сухарницу.

Хліб – … Сіль – у …

Мило – … Салат – в …

Серветки – … Цукерки – в … Учитель-логопед

Цукор – …

ДО УВАГИ БАТЬКІВ, ДІТИ ЯКИХ ВІДВІДУЮТЬ ЗАНЯТТЯ З ЛОГОПЕДОМ!

Пам ‘ятайте:

  1. При виправленні певного звуку не звертайте увагу на інші спотворені звуки;
  2. Матеріал має відпрацьовуватися послідовно, а не вибірково. Пропуски окремих етапів роботи впливають на якість виправлення вад мовлення;
  3. Перехід від одного етапу до наступного відбувається тільки при засвоєнні попереднього матеріалу;
  4. Кожний виправлений звук необхідно відразу вводити в розмовно-побутове мовлення;
  5. Дитина повинна займатися щоденно по 15-20 хвилин, при можливості 2 рази на день, виконувати завдання перед дзеркалом, працювати як над новим, так і попереднім завданням;
  6. Активно допомагайте дитині і вимагайте від неї виконання завдань.

 

Поділіться цим дописом у соціальних мережах: