Всеукраїнський  тиждень  права. Орієнтовний план проведення тижня правового виховання дітей дошкільного віку .

 

ПОНЕДІЛОК

Тема дня: «Право на ім’я»

ЗАНЯТТЯ «Я та моє ім’я»

«Що означають наші імена»

БЕСІДИ «Чому імена такі різні».

«Хто і чому мене так назвав?»

ЧИТАННЯ І. Глинський «Твоє ім’я – твій друг», «Казка про імена».

А. Бєлий «Ім’я для дитини в українській родині».

К. Щербаков «У сім’ї росте дитина».

ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ Колективна робота «Промінці сонця».

«Хто найголовніша людина на землі».

«Хто про мене турбується».

ІГРИ Дидактичні: «Лагідний ланцюжок», «Знайди своє ім’я», «Відгадай».

Народні: «  Галя  по садочку ходила», «Панас», «Микита».

Сюжетно – рольова: «Сім’я».

ПРИСЛІВ’Я «Добре ім’я – найкраще багатство»,

«Дерево міцне корінням, а людина друзями».

«Не ім’я прикрашає людину, а людина прикрашає ім’я»

РОБОТА З БАТЬКАМИ Інформація «Конвенція ООН про права дитини»

Ділова гра для батьків: «Скринька добрих порад»

ВІВТОРОК

Тема дня: «Право на працю, відпочинок та гру»

ЗАНЯТТЯ «Розповіді дітей про улюблені іграшки».

«В умілих руках і сніг спалахне»

БЕСІДИ «Хто виготовляє іграшки».

«Як ми відпочиваємо».

«Що таке відпустка».

ЧИТАННЯ І. Кульська «Розумні рученята».

Я. Межанська «Я собі отак навчуся».

Українські народні казки: «Про майстра Івана», «Літаючий корабель»

ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ Виконання робіт за бажанням дітей.

Виготовлення іграшок саморобок.

ІГРИ Дидактичні: «Магазин іграшок», «Склади квіточк».

Розігрування ситуацій.

Настільні ігри.

ПРИСЛІВ’Я «Зробив діло – гуляй сміло».

«Бджола мала, а й та працює».

«Тяжко тому жити, хто не хоче робити».

«Де руки й охота, там скора робота».

РОБОТА З БАТЬКАМИ Інформація: «Початкова правова освіта дітей – дошкільників та гра»

СЕРЕДА

Тема дня: «Право на життя, здоров’я, медичну допомогу»

ЗАНЯТТЯ «Природа – наш дім». СЕРЕДА

Тема дня: «Право на життя, здоров’я, медичну допомогу»

«Подорож з Лісовичком».

БЕСІДИ «Я і моє здоров’я».

«Отруйні гриби».

«Шкідливі звички».

ЧИТАННЯ К. Перелісна «Хвора лялька».

Г. Бойко «Зелена аптечка».

К. Ушинський «Півник і бобове зернятко».

В. Осєєва «Ліки».

ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ Малювання: «Швидка допомога» (машина).

Ліплення: «Королева Зубна Щітка».

ІГРИ Дидактичні: «Планета плаче», «На прийом до лікаря».

Вправа – імітація: «Зберемо аптечку Айболіту» «Захворіла лялька».

«На що скаржитесь», «Поліклініка».

ПРИСЛІВ’Я «Здоров’я – найкраще багацтво».

«Гроші загубив – нічого не загубив, здоров’я загубив – багато загубив».

«Навчись цінувати здоров’я перш ніж захворієш».

«Чиста вода для хвороби біда».

РОБОТА З БАТЬКАМИ Оформлення інформаційного стенду: «Дитинству – найвища шана».

Анкетування батьків по даній темі.

РОЗВАГА    «Зайчик застудився»

ЧЕТВЕР

Тема дня: «Право на повноцінне харчування»

ЗАНЯТТЯ «Хліб усьому голова».

«Про смачну та здорову їжу».

БЕСІДИ «Корисна та шкідлива їжа».

  «Отруйні ягоди та гриби».  «Салати».

ЧИТАННЯ   С. Шушкевич «Наша мати стіл накрила».

  Д. Чередниченко «Український борщ».

  В. Сухомлинського «Бабусин борщ».

ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ   Малювання: «Овочі та фрукти».

 Аплікація: «Гриби на лісовій галявині»

ІГРИ  Дидактичні: «Впізнай на смак», «Звари борщ і компот» , «Кожен грибок у свій козубок».

  С/г: «Сім’я», «Магазин», «Їдальня».

ПРИСЛІВ’Я «Без хліба суха бесіда».

«Без солі, без хліба немає обіду».

«Де хліб і вода, там немає голоду».

«Без солі не смачно, без хліба не ситно».

РОБОТА З БАТЬКАМИ Консультація на тему: «Чим годують відмінників або йод у харчуванні дітей». В папку – пересувку матеріали: «Харчування дітей дошкільного віку».

П’ЯТНИЦЯ

Тема дня: «Всі діти мають право на вільне користування власною культурою і мовою»

ЗАНЯТТЯ «Це моя Україна, це моя Батьківщина».

«О, що за мова».

«Ми діти козацького роду».

БЕСІДИ «Що об’єднує людей».

«Наша мова солов’їна»

ЧИТАННЯ   Є. Лещук «Рідна мова»,

 А. Малишко «Буду я навчатися мови золотої».

 Ю. Шкрумеляк «Я дитина українська».

ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ Малювання «Моя рідня земля».
ПРИСЛІВ’Я «Добрі слова лікують, а погані вбивають».

«Мудре слово – добрий друг у біді».

«Слово до слова – складеться мова».

«Не говори, що знаєш, але знай, що говориш».

РОБОТА З БАТЬКАМИ Практичні поради батькам з правового виховання

В батьківський куточок помістити матеріал «Захист прав дитини».

 

Коли порушуються права дитини?

  • Коли немає безпеки для її життя та здоров’я.
  • Коли її потреби ігноруються.
  • Коли не задовольняються її основні потреби.
  • Коли щодо дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
  • Коли порушується недоторканність дитини.
  • Коли завдається шкода здоров’ю дитини.
  • Коли дитину ізолюють.
  • Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення.
  • Коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття.
  • Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
  • Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
  • Коли навіюють страх за допомогою жестів, поглядів, погроз фізичного покарання.
  • Коли дитину залякують, використовуючи при цьому суспільні установи (міліцію, церкву, спецшколу, колонію, лікарню).
  • Коли порушують статеву недоторканість дитини.
  • Коли контролюють її доступ до спілкування з ровесниками, дорослими, родичами, одним із батьків, якщо на це нема рішення суду.
  • Коли використовують дитину, як засіб економічного торгу під час розлучень, поділу майна.
  • Коли дитині не надається право робити помилки.

Декларація прав дитини

  1. Ми діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б ми не вірили, поводьтесь з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.
  2. Захищайте нас, щоб ми мали можливість рости гідно й вільно.
  3. Нехай у нас буде ім’я і земля, яку ми можемо назвати своєю.
  4. Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний догляд.
  5. Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше дбайте про нас і враховуйте наші потреби.
  6. Дайте нам змогу жити в сім’ї. Якщо сім’я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.
  7. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими та плідно прожили життя. Проте дайте нам можливість і гратись, щоб ми самі навчались.
  8. Нехай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.
  9. Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто може з нами погано поводитись.

     10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи й любові. Вирісши, і ми пропагуватимемо розуміння між народами.

Інформацію підготував

вихователь-методист

Павленко А.О.

 

 

Поділіться цим дописом у соціальних мережах: