Заняття «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин»

Заняття «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин»

Сучасний світ занадто жорстокий, тому так важливо змалечку виховувати у дітей доброту, уважне, дбайливе ставлення та відповідальність до домашніх тварин. Співчуття дитини до свого вихованця – дуже важлива якість. Ставлячись до тварин з любов’ю, дитина вчиться поважати тих, хто слабший і це допомагає малюкові стати гуманною людиною, яких потребує сьогодення та суспільство.

         Практика показує, що дбайливе ставлення до тварин, запобігає жорстокій поведінці у майбутньому, саме тому, ми приєдналися до «Всеукраїнського заняття доброти». Вихователь Макарова Г.В. з вихованцями старшої групи «Зернятко» провели заняття «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин», ініційоване БО «БФ» «Щаслива лапа». Діти із задоволенням поділились розповідями про своїх чотирилапих друзів, про їх характер та звички. Дошкільнята дізнались багато цікавого: історію одомашнення тварин, значення у житті людини та їх взаємовідносини, про волонтерство, про притулки, про доброту і милосердя, про цінність життя іншого.

 

Конспект заняття в старшій групі «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин»

Мета: ознайомити дітей з історією одомашнення тварин; розширити знання дошкільників про котів і собак та їх значення для людини; сформувати первинні уявлення дітей про правила догляду за соба­ками і котами; закріпити знання та навички безпечної поведінки при зустрічі з безпритульними тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них; з’ясувати значення терміна «волонтери тварин»; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до при­роди та бажання піклуватися про домашніх тварин.

Хід заняття.

Діти, давайте перед заняттям згадаємо наш девіз

Новий день і новий час,

Все цікаве тут для нас.

Ми вчимося пізнавати,

Світ навколо нас вивчати.

Співчуття, любов, добро,

Щоб в серцях наших росло.

Один одному всміхнемось

І заняття розпочнемо.

За ширмою лялькового театру Котик доганяє Собачку.

Лялькова вистава.

Котик: – Почекай, Дружок, не біжи до дітей, можливо вони злі і будуть нас ображати, я боюся, будь ласка не біжи!

Собачка: – А може і ні! Може вони дуже хороші, добрі і нам з ними буде добре. Ми ж хочемо мати друзів.

Вихователь: – Чекайте, чекайте. Доброго дня вам. Чому ви сперечаєтесь і хто ви такі?

Котик: –  А я – Пушок.

 Собачка: – Я – Дружок.  Ми чули, що діти групи «Зернятко» дуже люблять тварин і нас не образять, нам би так хотілося б з вами подружитися і погратися.

Вихователь: – Ми дуже любимо тваринок, правда, діти, і залюбки з вами подружимось, а поки заходьте і послухайте, сьогодні ми будемо говорити саме про вас. Ви хочете послухати як людина подружилася із собачками та котиками?

Діти, кого називають найменшими друзями людей?

Так, різних тварин – котиків, собак, хом’ячків та ін. А як же вони стали друзями людини? Ви знаєте? Тоді слухайте. (Показ ілюстрацій)

– Історія такої дружби розпочалася тисячі років тому, коли первісна лю­дина помітила у тварин унікальні якості, що були набагато краще розвинуті, ніж у людини

– За давніх часів людина приручила сірого вовчика. Він першим прийшов до неї із лісових хащ. Поступово хвостатий друг привчився охороняти дім, захищати, допомагати пасти череду, полювати на звірів. Відтоді пройшло дуже багато часу, стосунки людини і собаки розвивалися і збереглися аж до наших днів. Зараз на земній кулі немає такого місця, де б поруч із людиною не жив собака. Собака – вірний товариш і помічник людини.

В чому допомагає собака людям? Відповіді дітей.

– Людина також приручила і котів. Колись ця тварина була священною, божеством, їй поклонявся стародавній народ Єгипту. Поважали кішок за спритність та вміння охороняти дім від гризунів

– Як ви думаєте, діти, завдяки чому наші котики є такими хорошими мис­ливцями?

– У котів дуже гострі кігті і хороший слух, вони гарно бачать вночі. А що дозволяє нашим муркотунам рухатись непомітно і тихо?

– Коли кішки біжать, то вони ховають кігті і стають лише на товсті та м’які подушечки пальців, тому й рухаються безшумно. А ви знаєте у котів і собак є своя мова. Розгляд ілюстрацій.

Гра «Кіт чи собака» 

– А тепер давайте пограємо в гру. Я буду називати риси характеру тва­ринок, а ви будете вгадувати, хто це: собачка чи котик. (якщо собачка,діти гавкають, як собачки, якщо відноситься до котиків – нявкають)

– Отже, розпочинаємо:

  • охоронець;
  • майстер підкрадання;
  • любить багато спати;
  • любить вмиватися;
  • муркотун;
  • його легко дресирувати;
  • не любить купатися;
  • приносить капці;
  • має чутливі вуса;
  • любить прогулянки на вулиці.

Собачка: Які ви молодці.

Я знаю одну історію про  собачку Тимка, який врятував свою господарку.

Вночі, коли всі спали собачка Тимко почув своїм носиком неприємний запах, він  почав скавучати, спираючись лапами на ліжко господарки, аж поки не розбудив її. Це був дим, господарка встала та оглянула звідки пахне димом. Це із  кухні пахло димом, зіпсувався холодильник і із нього ішов дим. Господиня швидко вимкнула холодильник із розетки і все обійшлося. А могла б статися пожежа.

Вихователь: – Ось так домашня собачка врятувала своїх господарів. Коли тваринка живе зі своїм господарем, вона дуже любить свого господаря, довіряє йому і ніколи його не зрадить.

– Діти, ви чули коли-небудь вислів: «Ми відповідальні за тих, кого приру­чили». Цей вислів означає, що, беручи в дім будь-яку живу істоту, ми беремо на себе велику відповідальність. Адже тварини беззахис­ні перед людиною, тому їх не можна зраджувати та кривдити.

– Щоб у вашого домашнього улюбленця завжди був гарний настрій, слід правильно за ним доглядати.

– Будь-яка тварина – це велика відповідальність, і перед тим, як завести собі улюбленця, необхідно дізнатись, що ж йому потрібно і як за ним потрібно доглядати.

– А скажіть, будь ласка, як треба доглядати за своїми домашніми улю­бленцями?

 У нас діти підготувалися і принесли фотографії з своїми улюбленцями, про них і розкажуть.

Ми послухаємо, хто з вас допомагає батькам піклуватися про до­машніх улюбленців? І як саме ви це робите? ( Дитина показує фотографію свого улюбленця та розповідає про нього)

 (На екрані телевізора картинки з предметами, які потрібні для догляду за тваринами.)

Вихователь: – Так, якщо у вас проживає песик або котик, то необхідно їх годувати, роз­чісувати їм шерсть, водити у ветеринарну лікарню на огляд та щеплення, вигулювати, купати їх, якщо вони забруднились (але лише з дорослими), гратись із улюбленцем.

– Як ви вважаєте, як правильно годувати кішок і собак?

– Можна годувати їх спеціальним кормом, у якому є всі необхідні для життя речовини. Також ці тварини полюбляють каші з м’ясом та рибою (без кісток).

– Ні котикам, ні песикам не можна давати солодкого (наприклад, шокола­ду чи цукерок), адже цим ми можемо зашкодити маленьким пухнастикам.

– Також пам’ятайте, що слід обов’язково мити руки після кожного контак­ту з тваринами. Адже на їхній шерсті можуть бути хвороботворні бактерії.

– Коли ви вигулюєте вашого песика на вулиці, то слід обов’язково мати гігієнічний пакет і прибирати за твариною.

– Оскільки ви – головні помічники ваших батьків, то повинні не забувати допомагати доглядати за своїм маленьким другом.

Котик Пушок: Так, так, так. Люблю, як добрі діти гладять шерсть густу мою,

Як дарують всі гостинці, кашку молочко дають.

Та сердитись починаю, як граються хвостом моїм

Очі робляться зелені, я не п’ю тоді й не їм

Собачка Дружок: Я сміливий та відважний, прудкий, вправний та безстрашний.

Маю гарний зір та слух,в мене бездоганний нюх.

Я чужого відганяю, та ваш дім охороняю.

І знає кожна дитина ,що собака кращий друг людини.

Виховалель: А зараз наші друзі запрошують нас відпочити.

Хвізкультхвилинка. Мій собачка – гарний друг.

                   Я гуляю з ним навкруг.

                   В м’ячик граю і стрибаю,

                   Він мене охороняє.

                   А як в дім заходжу з ним

                   Миємо лапки я і він.

                   Командам я його навчаю,

                   Класного я друга маю.

Гра «Правильно-неправильно»

– А зараз давайте ми з вами пограємо та перевіримо, які правила по­ведінки з тваринами ви знаєте.

Правила гри: під час гри учні мають сплеснути у долоні, якщо твердження правильне, або схрестити руки, якщо твердження помилко­ве (при цьому темп не повинен бути надто повільним).

– Готові? Починаємо!

  • В людному місці улюбленця треба водити на повідку. (Так)
  • Всі коти вміють плавати. (Ні)
  • У собак та котів має бути своє місце в квартирі. (Так)
  • Собаки вміють ловити щурів. (Ні)
  • Собаку можна дражнити. (Ні)
  • За домашнім улюбленцем потрібно прибирати. (Так)
  • Песиків і котиків можна годувати шоколадом. (Ні)
  • Після спілкування з улюбленцем потрібно мити руки. (Так)
  • Безпритульного котика та собачку можна підгодовувати лише з бать­ками. (Так)

– Так, можна підгодовувати. Але ми з вами повинні знати, що біля школи та житлових будинків собак і котів годувати не бажано, адже вони почнуть створювати зграї. Якщо ви хочете погодувати безпритульну тваринку, кра­ще це зробити разом із батьками, подалі від людних місць.

Обговорення «Безпритульні тварини»

– Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тва­ринки роблять для них, викидаючи своїх вихованців на вулицю. Бувають ви­падки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини

– Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агре­сивними. Тому потрібно бути обачними.

Діти розглядають картинки-ілюстрації на екрані телевізора «Правила поведінки з безпритульними тваринами»

Під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється:

  • замахуватися на собаку палицею, гілкою, рукою, кричати;
  • намагатися відібрати у нього те, що він їсть (гризе);
  • починати бігти, коли ви побачили безпритульну тварину;
  • підходити і гладити незнайомого собаку чи кота.

– Але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалі­сти ветеринарних клінік, волонтери та працівники притулків для тварин

– Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, що потрапи­ли в біду. Вони забирають тварин із вулиці та шукають для них нові сім’ї. Якщо знайти нову сім’ю одразу не вдається, то тварину тимчасово поселя­ють у притулок (спеціальне місце, де проживають тварини, у яких немає господарів).

(Показ притулків для тварин на екрані телевізору)

Собачка Дружок. Так, мені дуже шкода цих собачок, вони всі там чекають що хтось із людей із добрим серцем забере їх до себе в сім’ю, і так буває дуже часто. Я надіюсь у вас у всіх добре сердечко і ви ніколи не викинете на вулицю своїх улюбленців.

Відповідь дітей.

Висновки до заняття

– Молодці, діти! Ви сьогодні були дуже активні. Я побачила, що ви дуже дружні й любите тварин.

– Хто мені скаже, як слід піклуватись про домашнього улюбленця?

– А як слід вчинити коли, ви зустріли безпритульну тварину?

– Молодці, діти!

– Запам’ятайте: перед тим як брати тваринку додому, треба добре все продумати, чи зможете ви виконувати свої обов’язки постійно і багато років. Не забувайте, що ви відповідальні за тих, кого приручили. Майте чуйне, щедре і добре серце, у якому знайдеться місце для любові до тваринок! А зараз ми намалюємо малюнки своїх домашніх улюбленців і подаруємо їх Дружку та Пушку і скажемо їм, що ми всі дуже любимо тваринок і їх ніколи не образимо.

Практична діяльність.

 

Поділіться цим дописом у соціальних мережах: