Здоров’язбережувальні технології

Здоров’язбережувальні технології
у дошкільному навчальному закладі № 3 «Ладоньки»

Кожен день проведений дитиною в нашому закладі, повний яскравих вражень: цікаві різноманітні рухливі ігри, захоплюючі фізкультурні заняття, нетрадиційні види ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, фізкультурні свята і розваги, дні «здоров’я», тиждень фізкультури, організація канікул – це неповна складова фізкультурного життя наших дітей. А ще в поході за здоров’ям малюків нам допомагають заняття з валеології та ОБЖд.

Педагогам надається професійна самостійність і право вільного вибору методів і засобів роботи з дітьми. Психологічний комфорт, душевне здоров’я, позитивні емоції, індивідуальний підхід, корекція негативних проявів поведінки – ось що лежить в основі їхньої діяльності.

Особливої уваги заслуговує досвід проведення занять, фізкультпауз, аутотренінгів на основі комплексної системи психосаморегуляції, системи «хатха – йоги» і китайських оздоровчих систем. Ці системи педагоги адаптували до дошкільного віку, доповнили їх цікавими психогімнастичними вправами та пальчиковими іграми, точковим масажем, музикотерапією. Такі заняття допомагають дітям звільнитися від стресів та перенапруження. Вправи добре впливають на роботу внутрішніх органів, попереджують захворювання. Адже стан йоги – це стан душі, який виникає на основі єдності Істини, Добра, Краси. Він несе здоров’я.

100_3896

Все «дійство» відбувається на килимках, які спеціально придбали батьки для таких занять. Ввідна медитація допомагає дітям через уявний образ «включити» свій душевний світ в роботу, наповнити його добротою і щирістю, наповнити радістю. Недарма, ще В.Шекспір зазначав, що веселе серце, йде та співає, журливе – швидко стомлюється.

IMG_0572

Точковий масаж, який обов’язково входить до таких занять, зміцнює імунну систему та захисні сили організму.

Ігри за участю рук і пальців сприяють гармонійному розвитку тіла і розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Народна мудрість здавна зберігає знання про необхідність рухів пальчиків дитини.

100_3894

Дихальні вправи «хатха – йога» знімають напруження і втому, відновлюють сили, а релаксація дає можливість розслабитися.

Однією з актуальних проблем, яка стоїть перед педагогами, є проблема агресивності дітей. Дуже ефективним засобом корекції агресивної поведінки є рольова гра, в якій вони можуть робити різноманітні фізичні вправи.

Всю оздоровчу роботу педагогічний колектив закладу будує на основі комфортності, так, щоб в дитини залишились приємні емоції від виконання вправ, відчуття результату та розуміння того, що вона робить щось дуже важливе і корисне для свого здоров’я.

Починаючи з листопада діти всіх дошкільних груп відвідують фітобар, п’ють вітамінний чай, склад якого залежить від епідеміологічного стану середовища.

GVR_4641

Педагоги дошкільних груп урізноманітнюють заняття з фізичної культури на свіжому повітрі використовуючи ідеї етнопедагогіки та різні варіативні заняття: ігрові, сюжетно – ігрові, які побудовано на основі народних ігор, ігор – естафет, ігор – атракціонів,музично – танцювальних рухів.

GVR_4616

 

Система фізкультурно – оздоровчої роботи

№ з/п Форми роботи Час і місце проведення

І. Заняття з фізичної культури

1. Фізкультурні заняття щодня

ІІ. Фізкультурно – оздоровчі заходи

1. Ранкова гімнастика щодня
2. Гімнастика після денного сну щодня, під легку музику, в добре провітреному приміщенні
3. Фізкультхвилинка щоденно, під час занять
4. Фізкультурна пауза у перерві між заняттями
5. Пальчикова гімнастика як фізкультхвилинка на заняттях
6. Загартувальні процедури щодня, після денного сну

ІІІ. Рухова активність у повсякденні

1. Ігри різної активності щодня, під час ранкового прийому, на прогулянках, у вечері
2. Дитячий туризм як варіант фізкультурного заняття на прогулянці
3. Фізкультурна розвага на свіжому повітрі, у фізкультурній залі (раз, двічі на місяць)
4. День здоров’я активна рухова діяльність дітей упродовж дня; зміст визначає вихователь (раз на місяць)
5. Тиждень фізкультури під час канікул (зима, весна, літо)
6. Спортивні свята раз на півроку
7. Точковий масаж, щітковий масаж в комплексах ранкової гімнастики, гімнастика після сну
8. Дихальна гімнастика упродовж дня після ранкової гімнастики
9. У – шу, хаха – йога як варіант ранкової гімнастики
10 Евритмія як варіант ранкової гімнастики
11 Аеробіка як варіант ранкової гімнастики
12 Гімнастика пробудження використання авторської системи М. Єфименка, впродовж дня
13 Ходьба босоніж по масажних доріжках щодня, під час корегуючої гімнастики
14 Психомоторика (тренувальні вправи) щодня, у повсякденному житті)
15 Аутотренінг (кольоротерапія) упродовж дня, перед денним сном
16 Психотренінг раз в місяць
17 Фізіотерапевтичні процедури за потреби
18 Фіточаї, вітамінні напої з листопада по квітень, щодня

 

Поділіться цим дописом у соціальних мережах: